Dope

Om man är beroende av en annan, eller flera andra, människor - är det något negativt?
Eller positivt?
Och vad innebär den självinsikten?



Jag drömde att jag var på festival och min enda packning bestod av osynlighetsfärg. Med hjälp av den så kunde man lösa vilka problem som än dök upp. Till och med om någon förvarade sin hund i sopavspärrningen eller om kinesiska småbarn ligger i underliga i vaggor så man inte hittar sin lillasyster fastän man anväder ett fiskespö. Totalt logiskt.
     Fast man ska inte sno barn utan att fråga om lov. Till och med sura tanter är egentligen hjälpsamma innerst inne. Det är bättre att vara ärlig och lita på människors goda vilja.

Jag fick frågan vad jag skulle göra om jag i realiteten hade möjlighet att göra mig själv osynlig. Jag kom bara på ett enda svar. Nu har jag dessutom grubblat på det i ytterligare några dagar och inte kommit på något mer.
     Det jag skulle göra är att åka hem till alla de där blåsta, ytliga tjejerna och killarna som alltid pratar för högt på bussen så du kan inte slippa bli en tredje part i deras samtal även om du försöker låta bli. Jag skulle åka hem till dem bara för att jag är nyfiken på om människor verkligen kan vara sådana rakt igenom. Om de alltid bara pratar om tapeter eller smink, hockey eller bostadsmarknaden. Om mitt eller ditt är bäst. Saker värderas och kritiseras. Hur orkar de?

Det jag vill göra är skriva, måla, spela fiol och påta i trädgården.
Jag kommer bli en utmärkt pensionär.
Orka lista ut vilken lägenhet i Haga som är värd mest cash så länge jag klarar av att betala räkningarna och har råd med någon festival per sommar.



Dagens skörd: 5 st fästingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0