Avveckla mobiltelefonin

Har börjat återinföra 'hemtelefon' på samma grunder som under mina tre år i Lysekil, dvs att mobilen får stanna hemma under dagarna. Otroligt skönt.
     Jag ser ingen egentlig vinst med att vem som helst ska kunna få tag på mig när som helst. Det är bara stressande, pressande och idiotiskt. Det förstör mitt fokus på själva dagen och om man inte passar sig noga så glömmer man att leva.

Lite samma sak som jag upptäckt hur hjärndöd man blir av att konstant omges av musik. Jag var själv en inbiten P3-oholic förut (är väl egentligen fortfarande) samt att stereon står på fem kvart i timmen. Men jag jobbar på min detox; öppen dörr och bara skogens fåglasång att ackompanjera mina tankar.
     Konstant ljud stör mycket mer än vad man kan tro. Omedvetna stressreaktioner. Samtidigt som musik kan fungera som avkoppling.

Dubbelmoralen finns överallt.



Wet porrfilm på Liseberg:
Rainblow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0