Anti-blogg

Det jag skriver här borde vara urexemplet på en anti-blogg.
O-bloggare, det är jag i ett nötskal.

Läste nyligen att det finns lite generella regler för hur en 'riktig' blogg ska vara utformad och uppbyggd för att nå framgång. De ska bland annat ha:
  • en stor flashig bild
  • lagom lång text på varje inlägg, kort är inte bra, inte heller långt
  • inte allt för mycket språkfel
  • skriva lättsmält
'Riktig' blogg my ass!
Stavfel är överhuvudtaget väldigt fult. Språkfel är dessutom sju resor värre. Särskrivningar ska vi inte ens tala om.

Ja, jag erkänner. Jag är en språkfascist.

Helt klart en modern icke-skribent.
Eller en omodern författare.

En korrekturläsare med dyslexi, det vore något!
Hoppas jag får det extrajobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0